Reklama
 
Blog | Honza Vurbs

Tak mě po ránu napadlo:

Kde leží skutečný problém týhle země?

Včera jsem si pročetl na webu ministerstva obrany zprávu o představení Bílé knihy, na které se pracovalo od září. V kostce se to dá shrnout tak, že je situace normální. Na nic nejsou peníze a armáda směřuje pomalu ale jistě k tomu, aby se z ní stal zájmový kroužek. Kde jsou ona 2% DPH, které jsme se zavázali na obranu vykládat? Ale nejsme sami. Stačí se podívat na Velkou Británii nebo Německo. Tam se škrtá takovým způsobem, že se generálům točí čepice na hlavách. No, u nás to zatím vypadá tak, že se Armáda vzdá VVP Brdy (kromě jiného). V Německu prý zabírají vojenské prostory méně celkové rozlohy státu než u nás. Možná. Ale stejně ve vysvětleních tohoto typu slyším „takové to p.čo…“ Možná si v Brdech otevře penzion Háva nebo někdo podobný. Nedivil bych se tomu…

Dnes ráno jsem si naopak přečetl o tom, že ministerstvo dopravy hodlá do dvou let zpoplatnit velkou část silnic I. a II. třídy pro automobily nad 3,5 tuny. Prý proto, aby bylo na opravy. I samotné ministerstvo prý uznává, že to bude evropský unikát…

Jak tyhle dvě věci souvisí? Asi nijak konkrétně. Ale nemůžu se ubránit pocitu, že se v téhle zemi neřeší podstata problému, které nespočívá v tom, že by nebylo dost peněz na to či ono. Problém je v tom, že jsme se za dvacet let dostali do fáze, kdy se skoro nikdo nepozastaví nad tím, jak velká část veřejných prostředků prostě „vyfičí skrze korupční „malé domů“ (nebo spíš „velké“) nebo je vyplýtvána. Zvykli jsme si, bereme to jako normu nebo nutné zlo, se kterým se nedá nic dělat.

Reklama

Koukám z okna nově opravenou křižovatku. Nevím, jestli jí dělala firma DAP, Vinci nebo podobný moloch. Chlapci měli na podzim reflexní vesty s logem firmy a fancy cedule se jménem investora, projektanta atd. Po zimě je asfalt děravý, vodorovné dopravní značení (zebra) je z velké části „oholené“ do naprosté nečitelnosti a obrubníky lezou do vozovky. Denně okolo toho jdu nebo přes to jedu. Muselo to stát miliony. Ale nikdo mě nepřesvědčí, že by to nešlo udělat lépe za méně. Otřepaná klišé o Rakušácích a Němcích jsou skutečně otřepaná. Ale bohužel pravdivá. Byl jsem lyžovat v zapadákově jménem Hinterstoder, kde třetinu roku sníh, břečka a mráz. Silnice je bez děr a zebra je vidět na sto metrů. Nikdo asi v dnešní nepředpokládá, že by ta rakouská silnice byla 5x dražší…

Ale kam si má jít člověk stěžovat? Kam mám poslat dopis s pár větami o tom, že to firma udělala špatně a jak je možné, že je to po půl roce ve stejném stavu jako před opravou. Skanska před týdne uspěla u soudu ve sporu s ŘSD, které ji prý poškodilo svými billboardy „Musíme to opravit“ v úsecích, které stavěla a které šly za pár let do kopru.

Fakt mě nenapadá, kde v tomhle státě začít. A kde skončit…

No nic, dáme si alespoň pěknej song, kterej jsem objevil díky Jirkovi Justovi (zdravím do Moskvy, kde to je asi ještě o stupeň horší:-)

 

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.
Reklama